Son güne kadar nerede kamp yapacağız diye düşündüğümüz bir dönemden sonra, A planı Kıyıköy çevresi ve B planı Kastro KoyuÇamlıköy Tabiat Park‘ı olarak rotamızı belirleyip yola çıktık.

Kampçılık 101: Gittiğiniz kamp alanını sevmeme ihtimalinize karşı gittiğiniz yere yakın mutlaka B hatta C kamp alanı bulun ve belirleyin.

Saat 07:00 gibi buluşarak, Istanbul Maslak’tan yola çıktık.

Kampçılık 101: En iyi kamp alanı bulma ve trafiksiz bir yola denk gelmek adına erken çıkmanız oldukça kritik.

çamlıköy tabiat parkı nehir kenarı manzarası
Kamp malzemelerine bayılıyoruz

A Planı: Kıyıköy Kampı

Istanbul Kıyıköy arası trafiksiz bir yolda yaklaşık olarak 2 saat 15 dakika sürüyor. Kıyıköy son yıllarda özellikle gezilecek yerleri, plajı, tarihi ve ufak restoranlarıyla popüler olmuş durumda. Günü birlikçi yazcıkların uğrak noktası olan yerin 2 sene öncesine göre oldukça değişime uğradığını gördük. Bu arada herhangi bir malzeme unutursanız yol üstünde yer alan Saray’da ki süpermarketlerden ihtiyaçlarınızı temin edebilirsiniz.

Kıyıköy merkezi ufacık olmasına rağmen kapan konması ne alaka dedirtti…

Saat 09:20’da Kıyıköy limanına ulaşmıştık. Etrafımızda köylülerin kestiği hangi odun parçalarını gizlice alıp, bagaja atacağımızı düşünürken yol bitmişti bile! Yolculuğumuz sohbet ve muhabbet eşliğinde oldukça keyifli geçmişti ve nereye gidiyoruz endişesini bir kenara bırakmış olarak yerleşmeye hazırdık.

Ta ki limanın sağında yer alan ve orman ile bağlantıyı sağlayan köprünün çöktüğünü görene kadar!

Ne yapalım diye düşünürken plaj boyunca yürümeye ve yürüyerek alanı keşfetmeye karar verdik. Sonradan karşılaştığımız Jandarma’nın dediğine göre keşfettiğimiz alan define bölgesiymiş. Bizim bu keşifte tek bulduğumuz maalesef plastik çöpler ve manda boku oldu. Köprü yıkıldığı için sahil boyunca yürüdük ve dönüş yolunda eşyalarımızı buraya taşıyamayacağımıza karar verdik. Jandarmaya ayrıca burada kamp yapmanın yasak olduğunu söylediğinde biz kararımızı vermiştik bile.

Kampçılık 101: Kamp için almanız gereken en önemli malzemelerden bir tanesi çöp poşeti. Kesinlikle etrafta çöp bırakmamalı, etrafınızda sahte çöp alanları oluşsa bile çöpünüzü arabanıza alıp, çöp konteynırlarına bırakmalısınız. Vahşi hayvan ihtimaline karşı, yemek bulunduran çöplerinizi açık bırakmayın, uzağa koyun ve mümkünse mandalla ağzını kapalı tutun.

O nedenle B planımız olan Kastro Koyu ve Çamlıköy Tabiat Parkında kamp yapmak üzerine yaklaşık 11:00 gibi Kıyıköy’den ayrıldık.

B Planı: Kastro Koyu ve Çamlıköy Tabiat Parkı Kampı

Kıyıköy’den yaklaşık 5 km uzaklıkta yer alan koya giriş ücretli. 3 kişi ve gecelik kalmak üzere 58TL ödeme yaptık. Girdiğimizde karşılaştığımız durum pek hoşumuza sinmedi; ancak, Kıyıköy’den sonra en azından kamp yapacağımızı ve yerleşeceğimizi bilmek bizi biraz da olsa neşelendirdi.

Yol boyunca devam ettik ve yolun sonuna geldiğimizde kamp yapmak için en güzel alanının burası olduğuna karar verdik. Cevabı basitti herkesten uzakta nispeten izole bir alandı. Şanslıydık ki nehrin en ucunda ve sonunda yer alanda bulunan bir önceki ziyaretçiler toplanıyordu. Böylece onları bekledik ve yerlerini aldık.

Kampçılık 101: Eğer kalabalık bir yere gideceğiniz belliyse insanların toplanma saatlerini düşünerek yola çıkabilirsiniz. 11:00 – 13:00 arası en çok toplanma ve çıkış yapılan saatler.

İlk bakışta alanı sevmiştik. Fazla pis değildi, nehir kenarındaydı ve plajı olan bir tabiat parkında yer alıyordu…Kuş sesleri geliyordu ve nehrin ufak esintisi suratımıza vuruyordu. İki çadırımızı kurmaya hemen başladık ve piknik masalarına eşyalarımızı bırakmaya başladık. Alanımızı parsellemek adına arabımızı çapraz bıraktık ve arka tarafta insanların buraya çadır atılır mı sorusunu ortadan kaldırdık. Buna rağmen gelip, arabayı çekebilir misin arkaya çadır kurabiliriz diyenleri duyduk.

Yerleşmemizi tamamladık, çadırlarımızı kurduk ve sabah kahvaltımızı yaptık. Haşlanmış yumurtaların tadı adeta doğa da daha güzeldi, ekmek daha tazeydi. Kompakt kamp malzemelerimizi kullanmanın hazzını yaşayarak, yemek malzemelerimizi toparladıktan sonra biraz kestirmeye karar verdik.

kastro koyu kampı ortamı
Sohbete başladık sandalyeleri çıkardık

Kalktığımızda serinlemek için plaja doğru yürüdük. Bu esnada gördüğümüz kitle pek hoşumuza gitmedi. İlginç yerleşimler, enterasan müzikler ve tipler kaynıyordu. Çöp konteynırları bol bol yer almasına rağmen, etrafa çöp atılmasına hayret ettik. Plaja ulaştığımızda kum plaj olması ve denizi gördüğümüz için doğal bir mutluluk geldi.

Deniz de fazla ileri gitmek mümkün değil; ancak, serinlemek için ideal. Çivi gibi buz gibi su da duşumuzu aldıktan sonra kamp alanımıza döndük ve konserve ton balıklarımızı yedik.

Kampçılık 101: Konserve kutu yemekleri kampçılık için ideal. Mısır, fasulye veya ton balığı gibi.

Gece yapacağımız sucuklar ve ısınmak için etrafta çalı çırpı aramaya başladık. Etrafta fazla bulunmuyor, o nedenle hemen solumuzda yer alan alana doğru daldık ve odun aramaya başladık. Düşen bir ağacın gövdesini bulmak hayatımızı kolaylaştırdı.

kastro koyu çamlıköy tabiat parkı sabah kahvaltısı
Tahta masaların olması baya işleri kolaylaştırdı

Kampçılık 101: Kesinlik gövdesi bulunan bir ağacın dalına veya gövdesine zarar vermeyin. Ağaç düşmüşse ve yerde bulunuyorsa o parçayı kullanın. Odun ve çalı çırpı için yanınıza aldıysanız beyaz bir çuval veya sırt çantası oldukça faydalı olabilir.

Ateş için odunlarımızı ayarladığımızda hava karanlık olmuştu bile! Tam o sırada uzaktan gelen sazlı sözlü ve hoparlör bağlanmış türkü sesinin gelmesi moralleri bozsa da, kendi müziğimizi açtığımızda biraz olsun rahatladık. Ateşi yaktık ve sucuklarımızı pişirmeye başladık. Dediğimiz gibi kitle Kastro Koyu kamp alanında biraz sizi rahatsız edebilir. Biraz şanslı olup, en köşede yer bulabilirseniz ve etrafınızda düzgün tipler varsa sorun olmaz; ancak, kampın merkezine doğru kalırsanız keyifsiz bir kamp yapabilirsiniz.

Yemeğimizi tamamladığımızda, kampın en güzel anı olan kamp ateşini izleme faslına geçtik. Uzaktan gelen çakal, baykuş ve kurbağa sesleri arasında veviski’nin hazırladığı kamp müzik listeleriyle keyifli bir sohbete daldık.

çamlıköy tabiat parkı akşam saati akşam ateşi
Gece belli bir saatten sonra çok keyifliydi

Sabah 08:30 gibi uyandık. İki çadırdan biri sabah kadar oldukça serin kalırken, diğer rüzgarın geliş tarafını düşünmediğimiz için biraz sıcak kaldı. Ağaçlar sayesinde ise çadırlarımız gölge altında kalmayı başardı.

Ardından toparlanmaya başladık ve kahvaltımızı tamamladıktan sonra Pazar günü günü birlikçileri gelmeden 11:00 gibi alandan ayrıldık.

kastro koyu çadır görüntüsü sabah
Sabah manzarası

Kastro Koyu ve Çamlıköy Tabiat Parkı çadır alanı değerlendirmemizi ve maceramızı tamamlarken. Genel olarak gittiğimiz grup, köşede ve en uçta yer bulmamız sayesinde güzel vakit geçirdik. Ancak, bir sonraki gidişimizde bu kadar şanslı olamayabiliriz. O nedenle tercihen biz bir daha gitmeyi düşünmeyiz. Eğer güvenli olsun, tabiat parkı olsun ve manzaram ile rahatlıktan ödün vermeyim diyorsanız karar sizin.

away from the city cup çamlıköy tabiat parkı
Away from the city

Kastro Koyu ve Çamlıköy Tabiat Parkı Kamp Alanı Puanlaması

• Kamp Ustalık Derecesi: Başlangıç Seviyesi
  • Önerilen Gidiş Ayı: Ekim, Kasım veya Mayıs, Yaz aylarında gün içerisinde ufak sinek sayısı çok fazla.
  • İklim: Ağaçlar direkt nehir kenarında yer alıyor, o nedenle fazla güneş yemiyorsunuz. Nehirden ve denizden esen esintiler sayesinde Eylül 1’de fazla terlemeden kalabildik. sabah terletmedi. Sonbahar’da sinek dönemi biraz o nedenle ilkbahar’ı tercih edebilirsiniz. 80/100
  • Vahşi Hayvan: Akşam saatlerinde çok uzaklardan çakal ve baykuş sesleri geldi. Genel olarak sakin, kampta yer alan tatlı köpekler sizi gece korur. Güvenli diyebiliriz. 90/100
  • Kamp Kitlesi ve Ortam: Çoluk çocuk var. Muhafazakar kesim var. Gençler var. O nedenle bulduğunuz yerin kalabalıktan uzakta olması önemli. 70/100
  • Temizlik: Tabiat Parkı olduğundan dolayı diğer kamp alanlarına nazaran etraf temiz sayılır. Çöp konteynırları mevcut. 85/100
  • Araca Ulaşım Mesafesi: Kamp yaptığınız alanın hemen önüne park edebilirsiniz. 100/100
  • Ücret Durumu: Ücretli. Üç kişi gecelik kamp için 58 TL ödedik.
  • Yakacak Durumu: Ağaçlar olmasına rağmen kısıtlı. Düşmüş bir ağaç gövdesini bulduk ve testere yardımıyla kestik. Çalı çırpı için ufak bir trekking yapılması gerekiyor. 70/100
  • Coğrafya Durumu: Kamp yapılan alan düz ve toz toprakla kapli. 90/100
  • Çiftler için Uygunluğu: Vahşi hayvan ve güvenlik anlamında 90/100. Rahatlık açısından 55/100
  • Plaja Ulaşım: Yürüme mesafesi, serinlemek için denize girebilirsiniz. 70/100
  • OOOMATE Kanaat Puanı: 75/100

Kastro koyu seni açmadıysa, daha çok beğendiğimiz Saroz körfezi Gökçetepe tabiat parkı yanı kampımıza bakabilirsin.