Akyaka denince bu yaza kadar hayalimizde çok yer canlanmıyordu. Gitmeden hakkında duyduğumuz üç önemli şey kite surf, canlı müzik ve azmak nehriydi. Akyaka gezilecek yerler listesini sizler için hazırladık.

Biz de 2018’in yazına girerken görmek istediğimiz yerler arasına Akyaka ve çevresini ilk sıraya yazdık. Aşağıda belki de geçirdiğimiz en güzel rotalardan birinin önemli bir parçası olan Akyaka’da gezilecek yerler ve yapmanız gerekenlere yer veriyoruz. Gitmeden okursanız faydasını göreceğinize eminiz.

akyaka sörf plajı için hazırlıklar tamam ilk ders için
Derse sahilde başlıyoruz

Akyaka Nerede

Muğla’nın Ula ilçesine bağlı tatlı mı tatlı ufak bir mahalle. Kabaca söylemek gerekirse Bodrum ile Marmaris’in ortasında kalıyor diyebiliriz. Tabii Bodrum’dan 2 saat uzaklıkta olan Akyaka, Marmaris’e ise sadece 30 dk.’lık bir uzalıkta bulunuyor. Dalaman’dan yaklaşık olarak 51 dakikada ulaşabileceğiniz Akyaka’ya, Bodrum-Milas Havalimanında ise 1:24 dakikada ulaşabilirsiniz.

Akyaka Gezilecek Yerler

Akyaka da yapmanız gerekenleri yazarken kendi deneyimlerimiz üzerinden yazacağız. Böylece olumlu veya olumsuz önerilerimizden faydalanabilirsiniz.

kite mercedes by bilge öztürk hazırlıklar tamam
İlk ders heyacanı gözlerimden okunuyor

#1 Gökova Kite Surf Beach’e Gidilir

Marmaris-Muğla yolundan saparak Kite Surf Beach’e doğru giden güzel bir yola saptık. Tabii bu esnada Yol üzerinde bisikletleriyle beach’e ulaşmaya çalışan surf’çüleri bize tip tip bakarken yakaladık. Haklılardı çünkü biz arabamızla geçerken onlar 2 bisiklet 4 kişi yavaş yavaş ilerlemeye çalışıyorlardı.

Saat 11:00 gibi sahile ulaşmıştık. Eylül ayının getirimisidir bilinmez sahil ilk başta bize boş gelmişti. Sonradan yanıldığımızı geçen saatler bize gösterecekti…Saat 14:00 olduğunda biz plajdan ayrılırken, Kite’lar gökyüzünü kapatıyordu bile.

İçeriye girişte sizi bir cafe/bar karşılıyor. Ardından sağlı ve sollu dizilmiş 4-5 adet surf okullarını görüyorsunuz. Bizim tercihimiz KiteMercedes by Bilge Öztürk oldu. Surf yapmamıza rağmen orada geçirdiğimiz 2-3 saatin keyifli olmasını sağlayan bu tercihimiz olduğunu söyleyebiliriz. Rüzgar çıktığında puflar üzerinde yatıp, Surf’çüleri izlemek ve güzel insanlarla konuşmak bizi havaya soktuğunu söyleyebiliriz. Surf okulunda tanıştığımız ve bize vakit ayırıp Kite Surf’u anlatan Bilge Öztürk ve Mert Doğu‘ya teşekkür ederiz. Önümüzde ki sene Mayıs ayında mutlaka gelmeye karar vererek, okuldan ayrıldık.

Meraklısına hatırlatmakta fayda var! Hocalardan duyduğumuz Ekim ayı da oldukça keyifli ve öğrenmek adına güzel geçiyormuş.

Kısaca bilgi vermek gerekirse dersler toplamda 8 saat sürüyor ve 3 günü kapsıyor. G. Dersler tamamlandığında deniz üzerinde kendiniz Kite Surf yapmaya hazır oluyorsunuz. Merak etmeyin zor gözükse bile 8 saat içerisinde oldukça kolay öğrenebilirsiniz. Sağlık açısından ise takım sporlarından daha güvenli gözüktüğünü söyleyebiliriz. Benim gibi bel probleminiz varsa Kite sizi yukarı çektiği için daha iyi bile geldiğini duydum. Ekipmanlar okul tarafından karşılanıyor. Kıyafetinizin ise olması avantaj; çünkü, başkasının içine işediği kıyafeti giymek istemeyeceğinizi varsayıyoruz.

Kitesurf yapmak istemeseniz bile buraya gelip surf yapanları izleyebilir, bizim yaptığımız gibi KiteMercedes’den bilgi alabilir veya Cafe’de vakit geçirebilirsiniz. Burada Chill bir yaşamın parçası olabilir, beyaz yakalı hayatlarını bir kenara bırakıp hayatın daha fazla içinde yer almayı kafaya koymuş bu insanlarla takılabilirsiniz.

Hatırlatmak fayda var Gökova Kite Surf Beach’te denize girmek yasak. Solunda yer alan Akçapınar’dan belki girmeyi zorlayabilirsiniz.

Akyaya gezilecek yerler sörf plajında yelkenler hazırlanıyor

#2 Akçapınar Tostçusuna Gidilir

WRC Türkiye Ralli etabını izledikten sonra toz, duman içerisinde kalmış ve karnımız acıkmıştı. Muğla doğumlu arkadaşımız Selim’in önerisiyle Akçapınar Tostçusuna geldik. Sucuklu tostlar, ev ayranı ve ortaya kıymalı pide söylendi. Ardından ise mamma mia!

Bir karışık tost ve ayran nasıl bu kadar güzel olabilir mi demeyin, buraya uğramadan dönmeyin! İkincisini isteyeceğinizden eminiz. En azından ortaya pide alacağınızdan eminiz…:)

#3 Sabah Erken Kalkılır Azmak Nehrinde Paddle Üzerinde Kürek Çekilir

Erken ne kadar erken? Bize 7 dendiği için okulları arayıp saat 7’de yapabilir miyiz bu işi dediğimizde oldukça şaşırdılar. Günün sonunda gerçekten tam anlamıyla ilgimizi çeken bir okul bulamadığımız için Paddle’a da Bonjuk Bay’de yeterince bindiğimiz için kiralamaktan vazgeçtik.

Ancak, bu aktiviteyi bir sonraki gidişimizde mutlaka yapacağımız için burada da yer vermek istedik.

#4 Akçapınar Tostçusuna Doğru Giderken Meşhur Ağaçlı Yolda Fotoğraf Çekilir

Türkiye’dedaha güzel bir yoldan geçmedik dersek yalan söylemiş olur muyuz emin değilim. Asırlık ağaçlar o kadar güzel dizilmiş ki kendinizi sanki Toskana’da veya doğaya saygılı bir ülke de yaşıyormuş hissi uyandırıyor.

Akyaka'nın belki de en ünlü ağaçlı yolu Akyaka'da gezilecek yerler
Meşhur ağaçlı yol

#5 Akşam No 22 Riders’ Inn’de Canlı Müzik Dinlenir

Doğrusunu söylemek gerekirse canlı müziğin büyük taraftarı değilim; ancak, No:22’nin canlı müziğinden keyif aldığımı söyleyebilirim. Zaten burada konakladığımız için saat 21:00 gibi başlayan canlı müziği 24:00’e kadar dinleme fırsatı bulduk. Sanatçıların sesi oldukça tatlı ve başarılıydı. No:22‘nin şirin ve ufak barında keyifli vakit geçirdik.

Akşam Akyaka’da bulunuyorsanız, No:22’de birer bira mutlaka içip, canlı müziğin tadını çıkarın.

no 22 riders inn akyaka'da kalınacak yer önerisi
No 22 riders inn’den genel olarak memnun kaldık özellikle enerjisinden

#6 Akşam Yemeği Ayça’da Yenir

“Healing foods” derler ya Ayça’da yer alan yemekler tam olarak bu şekilde! Somon kase ve pancar keki gerçekten tatmaya değer! Yemekleri çok lezzetli, fiyatları uygun ve mekan hafif şalaş. Her gün meyhane ve rakı-balık kafasından sıkıldaysanız Ayça tam size göre!

Tek eksisinin karşı sokağında yer alan tuhaf barlardan gelen müzik sesleri olduğunu söyleyebiliriz.

Ayça'nın yeri restoranı Akyaka'da akşam yemeği önerisi

#7 Deli Mehmet’te Birer Kokteyl İçilir

Akyaka gibi ufak bir yerde büyük şehirlerde yer alan Kokteyl Bar’lar gibi tat sunmayı başaran Deli Mehmet‘te birer kokteyl içmeden No:22’ye geçmeyin deriz. Müzikleri ve kokteylleri oldukça başarılı.

#8 Akyaka Meydanında Yürüyüşe Çıkılır

Akyaka mahallesine girdiğimizde aman allahım ne kadar tatlı ve güzel bir yer dediğimizi tekrar hatırlar gibiyim. Sahile doğru indikçe bu algımız biraz bozulsada meydanında yer alan arnavut kaldırımlar, evlerin rengi ile düzeni ve arkada görünen dağların büyüklüğünü tekrar yaşayıp, tekrar sanki ilk defa görüyormuş gibi heyacanlanmak isteriz. Siz bizi dinleyin oralarda ufak bir yürüyüş yapın.

#9 Akçapınar’da Kano Turuna Çıkılır

Bonjuk Bay’de bol bol kanoya bindiğimiz için ve zamanımız olmadığı için bu aktiviteyi yapamadık ama siz yapmak isterseniz diye listemizde olan bu maddeyi buraya bırakıp, sakince uzaklaşıyoruz.

#10 Azmak’ta Tekne Turunu Çıkılır

Doğanın içinde ufak bir gezintiye kim hayır diyebilir ki?

Akyaka’da Nerede Kalınır

Akyaka’da biz No 22 Riders’ Inn‘de kaldık ve oldukça memnun kaldık. Genel olarak çalışanlar ve kalanlar Gökova Kite Surf plajında surf yapanlar. Cool olmayan bir surfçü tanıdınız mı?

Odaları ve kahvaltıları için beklentinizi yükseltmeyin; ancak, ortam anlamında ve kalan kitle açısından 10 üzerinden 10 verebiliriz. Akşam 24:00’e kadar süren ve 21:00 gibi başlayan canlı müzikleri ve barında vakit geçirmek oldukça keyifli. Odaları fazla olmadığı için önceden yer ayırtmakta fayda var. Otelin kendi otoparkı bulunuyor, çıkmaz sokak yazan yerden otele ulaşmak için girmeniz gerekiyor.

Eylül 15’den sonra fiyatlar yüzde 50 düşüyordu. Bir bakın.

Kite mercedes by bilge öztürk akyaka'da yapılacak aktivitelerden

Akyaka’dan güler-yüzlü ve mutlu ayrılıyoruz. İki kez uğradığımız Akyaka Çeşme ve Bodrum’dan veya Kaş’tan yorulanları bekliyor. Akyaka gezilecek yerler yazımızın sonuna geldik. Umuyoruz ki Türkiye’nin sayılı güzel kalmış yerlerinden biri olan Akyaka mahallesi böyle güzel olmaya devam eder. Akyaka gezilecek yerler yazımızın sonuna geldik. Bizim gibi Bonjuk Bay‘de kalmak istersen yazımıza göz atabilirsin.